Privatlivspolitik

Beskyttelse af dine personlige data er af primær betydning for os. 

Denne privatlivspolitik forklarer, hvordan Puredent ejede websteder Puredent.dk, Lumoral.dk (samlet "Puredent") behandler personlige data, når du besøger vores websteder eller bruger andre 

Puredent tjenester eller produkter. 

Denne privatlivspolitik gælder ikke for tredjeparter, der kan behandle dine data.

Registreringserklæringer

Puredent kunderegister

 

1) Registrator

Puredent (36561122)

Langebjerg 1

4000 Roskilde

2) Kontaktperson i sager vedrørende registret

Thomas Boas

3) Registrer navn

 KUNDEREGISTER

4) Formål og retsgrundlag for behandling af personoplysninger

Engangskunder er kunder, der foretager køb i controllerens netbutik uden at identificere sig. Data fra engangskunder behandles til følgende formål og juridiske grundlag:

- til udførelse af ordrer fra engangskunder, f.eks. levering af produkter og ydelser og overvågning af leverancer, udførelse af betalinger, fakturering og inkasso

- til udvikling og forbedring af produkter og tjenester

baseret på de dataansvarliges legitime interesser anvendes andre oplysninger end det købte produkt til at udføre kundetilfredshed, mening og markedsundersøgelser. 

med engangskundens samtykke bruges data om onlinetjenestebrug indsamlet ved hjælp af cookies eller på anden lignende måde til at personliggøre annonceringen og driften af onlinetjenesten.

Følgende oplysninger om engangskunder opbevares i kunderegistret: oplysninger om køb og betalingstransaktion; oplysninger, der er nødvendige med hensyn til produktlevering og dets overvågning og kundetilfredshed og andre undersøgelser, f.eks. IP-adressen på kundens terminalenhed og andre tekniske data.

Personoplysninger behandles for at levere de aftalte ydelser og administrere kundeforholdet. Formålet er styring og vedligeholdelse af kundeforholdet mellem Puredent og kunden, udførelse af ordrer, f.eks. og markedsføring. Oplysningerne kan bruges til driftsudvikling og statistik. Direkte markedsføring relateret til kundeforholdet kan sendes til registrerede brugere. Registranten har ret til at forbyde direkte markedsføring. Efter ophør af kundeforholdet kan data overføres til den dataansvarliges direkte markedsføringsregister. Databehandlingen er udliciteret til den dataansvarliges regnskabskontor i det omfang, det er nødvendigt for at tilrettelægge den dataansvarliges økonomistyring og især fakturering.

Grundlaget for behandling af personoplysninger er virksomhedens legitime interesse, kontrakter relateret til kundeforholdet eller personens samtykke.

5) Registerets dataindhold

Registeret indeholder følgende identifikationsoplysninger: navn, telefonnummer, e-mailadresse, stilling/rang/titel. Derudover kan registret indeholde oplysninger om den virksomhed, hvor personen arbejder. Sådanne oplysninger kan omfatte firmanavn, firma- og virksomhedsnummer og adresseoplysninger. Ud over dette kan registret indeholde oplysninger om bestilte ydelser og produkter og deres fakturering. 

6) Opbevaringsperiode for personoplysninger

De oplysninger, der indsamles i registret, opbevares kun så længe og i det omfang, det er nødvendigt i forhold til de oprindelige eller forenelige formål, som personoplysningerne er indsamlet til.

Behovet for at opbevare personoplysninger vurderes hvert femte år; og under alle omstændigheder vil data vedrørende den registrerede person blive slettet fra registret, efter at den registrerede persons kundeforhold til den dataansvarlige er afsluttet, og forpligtelserne og foranstaltningerne i forbindelse med kundeforholdet er gennemført. Eksempelvis opbevares regnskabsbilag i seks år efter regnskabsperiodens udløb.

Den registeransvarlige vurderer nødvendigheden af at opbevare data regelmæssigt i overensstemmelse med sin interne adfærdskodeks. Derudover træffer den dataansvarlige alle mulige rimelige foranstaltninger for at sikre, at personoplysninger, der er unøjagtige, forkerte eller forældede i forhold til formålene med behandlingen, slettes eller rettes uden forsinkelse.

7) Regelmæssige informationskilder

Kontakt- og kundeoplysningerne i registret modtages løbende fra kunden selv under registrering eller bestilling. Oplysninger kan også modtages i forbindelse med et møde, e-mail, chat eller kontaktformular samt ved henvendelser modtaget gennem kundeservice eller salg, eller inde fra virksomheden.

  • Grundlæggende oplysninger: efternavn, fornavne, adresse og andre kontaktoplysninger, forretningssprog
  • Oplysninger, der er nødvendige for at håndtere kundeforholdet
    • Oplysninger relateret til kundekontrakten, ordren, købte produkter og tjenester, levering og betalinger, herunder produktkøbshistorik
    • brugsoplysninger af nyhedsbrevet, mobilapplikationer, online og andre tjenester 
    • kundens selvrapporterede interesser.
    • Kundens akkumulerede købsbeløb, samt øvrige kundefordele
    • brugsdata for Lumoral-onlinebutikken og onlinetjenester (f.eks. browserhistorik) indsamlet med kundens samtykke ved hjælp af cookies eller på anden lignende måde, samt IP-adressen på kundens terminalenhed og andre tekniske data
    • information om tilbud, feedback og anden kommunikation med kunden
    • samtykker, tilladelser, forbud og autorisationer givet af kunden

8) Transmission af information

For at kunne tilbyde dig Klarnas betalingsmetoder, kan vi i forbindelse med købstransaktionen overføre dine persondata i form af kontakt- og ordreoplysninger til Klarna, så Klarna kan vurdere, om du er berettiget til deres betalingsmetoder og skræddersy disse betalingsmetoder til dig. Dine overførte personlige data vil blive behandlet i overensstemmelse med Klarnas egen fortrolighedserklæring . 

9) Dataoverførsel uden for EU eller EØS

Behandlingen af oplysninger gemt i kunderegistret er altid fortrolig. De registrerede kan aflevere til transportvirksomheder de oplysninger, de har brug for til at levere de produkter, kunden har købt, og til banker og andre betalingsformidlere og inkassovirksomheder de oplysninger, der skal til for at udføre kundens betalingstransaktioner og opkræve betalinger. Registranterne udleverer ikke registerdata til tredjemand til markedsføring eller andre formål.

Puredent kan bruge underleverandører til at styre IKT-, marketing-, kommunikations- osv. opgaver i henhold til denne redegørelse. 

Beskyttelsen af den generelle databeskyttelsesforordning overføres med dataene, og reglerne om beskyttelse af personoplysninger gælder uanset behandlingsland. De gælder også, når data er blevet overført til et land, der ikke er et EU-medlemsland. De kontraktlige aftaler med modtageren af personoplysninger indeholder standardklausuler godkendt af Europa-Kommissionen, og sådan dataoverførsel udføres kun med enheder, der overholder passende sikkerhedsforanstaltninger i overensstemmelse med GDPR-forordningen.

10) Principper for registerbeskyttelse

Det manuelle materiale opbevares i aflåst tilstand på virksomhedens kontor. De oplysninger, der behandles af ATK, er beskyttet af en adgangskode i datanettet, og kun den dataansvarlige og særligt udpegede tekniske personer kan få adgang til registerdataene. Kun navngivne personer har ret til at behandle og opbevare oplysningerne i registret. Brugere er bundet af tavshedspligt.

11) Eftersynsret

Enhver person i registret har ret til at kontrollere sine oplysninger, der er lagret i registret, og kræve rettelse af eventuelle urigtige oplysninger eller udfyldelse af ufuldstændige oplysninger. Hvis en person ønsker at kontrollere de lagrede oplysninger om ham eller kræve berigtigelse, skal anmodningen sendes skriftligt til den dataansvarlige. Om nødvendigt kan registratoren anmode rekvirenten om at bevise sin identitet. Den dataansvarlige svarer kunden inden for den tid, der er fastsat i EU's databeskyttelsesforordning (normalt inden for en måned).

12) Andre rettigheder i forbindelse med behandling af personoplysninger

En person i registret har ret til at anmode om fjernelse af personoplysninger om ham fra registret ("retten til at blive glemt"). De registrerede har også andre rettigheder i henhold til EU's generelle databeskyttelsesforordning, såsom at begrænse behandlingen af personoplysninger i visse situationer. Anmodninger skal sendes skriftligt til den registeransvarlige. Om nødvendigt kan registratoren anmode rekvirenten om at bevise sin identitet. Den dataansvarlige svarer kunden inden for den tid, der er fastsat i EU's databeskyttelsesforordning (normalt inden for en måned).